trött

Ibland blir man måttligt irriterad på folk. Sådär när man vill säga en massa saker till den personen man är sur på, eller skälla ut efter noter lixom.
Jobbade idag, på evlinge med handikappsridningen. Det var en tjej, som red i tredjugruppen, som skulle rida på en häst som hennes mamma tyckte var så snäll o dittan o dattan, vi tog ut hästarna på stallplanen och hjäälpte eleverna upp, så när den hära tjejen hoppat upp åp sin häst, började hon genast skrika, då säger både jag o ridläraren åt henne att vara tyst, så skulle jag hjälpa henne med stiglädrerna, men då börjar hon skrika o sparka o slå efter mig.. så hennes mamma fick göra det, sedan skrek hon hela tiden för att hästen inte stog still  utan gick lite fram o tbk, då börjar tjejen skrika sprka o slå ennu mer, o vi sa åt henne att sluta, men hon skulle fortsätta, hennes mamma börjar skrika att det minnas inte går att lite på hästen, och drog sedana v sin dotter o skrek att vi inte hade några säkra hästar, och det var förjävligt, o lalalala...
- men hallå!, djur är oxå varelser, självklart kan man itne lita på dom till 100 % i alla situationer, men dom hästarna vi använder till handikappsridningen, är snälla... men som sagt dom är individer dom oxå. Vist ibland är det fel, när man köper in dom, eller ja dom inte passar helt enkelt, som SITAT som min familj äger just nu, han gick handikappsridning förut men passade inte då han va för "busig" och hade egna ider ibland. där av anledningen att vi fick köpa han, och nu är alla hästar där på även "vanliga" ridskolan lite spunkiga, sådan period, men kan ju inte göra något  åt det! 
jag vart grymt irriterad idag på det, haha. men men¨.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0